Kami bersaksi dikau telah sampaikan dakwah ya Rasulullah Habiballah !

SADAQAH JARIAH

SADAQAH JARIAH

Ahad, Mac 27, 2011

Apakah hadiah terbaik seorang ibu kepada anaknya



Assalamualaykum..salam di angin lalu..


 
Emm..Kata-kata para hukama: Hadiah  terbaik seorang ibu kepada anaknya ialah mengasihi bapa mereka (suaminya),
Dan begitulah sebaliknya hadiah terbaik seorang bapa kepada anaknya
 ialah mengasihi ibu mereka (isterinya)..



 
Ummi pun bersetuju dgn pernyataan di atas..Tapi mungkin kadang kala kita leka dan alpa malahan terlupa untuk menjadi seorang isteri apabila
sudah menjadi seorang ibu..
Tanggungjawab seorang isteri terlalu berat dan terpaksa bermain dengan perasaan dan emosi yg sarat..Emmm amat susah memuaskan hati seorang yang bergelar sang suami, betulkah....


9 ulasan:

Puan Kutu berkata...

betul!setuju..tambah2 kalau anak baby lg..mmg tak terlayan si suami.hehe..

Nora Shahaira berkata...

wargh..apa nak komen ni..

sgt setuju, tapi macam kaku tak terkata la..nape ye..`

eda berkata...

bila baca post ni teringat kelas muslimah yg sy hadir minggu dpn berkenaan hal ni la bak kata ustazah pertama kita perlu utamankan suami kedua baru anak tp kita ibu2 ni kebanyakkan sayang anak lebih dr suami huhuk..rasanya mmg betul pun..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

betul sangat2.. lebih2 lagi zaman sekarang amat mencabar nak jadi isteri ..kalau terlebih sayang pun bahaya..semuanay perlu serba sedarhana..pandangan saya je ye.. walau dalam hati amat2 sayang tapi kena juga bersedarhana. cuma buat terbaik yg mampu..

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam..Setuju!!!!walaupon ada anak/baby baru...jgn sesekali abaikan HB kita!!

fyda_ibrahim berkata...

salam..
saya pon setuju..

humayraa berkata...

Puan Kutu..a'ah betul la, rasa 24 jam tak cukup..

Akak Nora, komen je ape-ape ..heheh

Eda, sayang anak lebih drp suami?emm mgkin gak betul.rasa macam anak segala-galanya..mcm anak sebahagian drp diri kita..

Baby..mmm itulah susah rasanye nak bersederhana dlm menyayangi..Tingat lak kata-kata ustaz kite dulu, org perempuan ni dia antara terlalu amat menyayangi atau tidak sayang langsung, dia tak kenal erti pertengahan..mm betul gak..

Zati, a'ah harapnya macam tu..dapat ke tak kembalikan kemesraan spt sebelum ada anak?nampaknya pihak suami pun sama kot..

Fyda..ok...

Huda berkata...

sangat setuju :)
speechless :)

mama zakuan berkata...

kalau ibu tunggal macmana plak ek...heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Our Princess' Big Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Belog Sifu Yang Baik Hati

Sapaan Manja Buat Ummi dan Baby Nur

Get this widget

Tamu kita saat ini..