Kami bersaksi dikau telah sampaikan dakwah ya Rasulullah Habiballah !

SADAQAH JARIAH

SADAQAH JARIAH

Ahad, Februari 06, 2011

Alhamdulillah...

Assalamualaikum...petang tadi timbang berat Baby Nur, dah naik dah.Masuk 7kg lebih sikit.Alhamdulillah gembira bukan kepalang rasanye ku dan Mr Hubby.

Kalau sebelum ni, pegi klinik timbang, asyik turun je berat.Last timbang bulan 11 baru nak masuk 6kg..Emm frust betul.Risau sebenarnya,ye lah kan..Lagi-lagi anak sulung.

Tapi bab makan, Nur tak kalah.Nur seleranya ok dan bertambah-tambah.Kalu dulu, sebelum umur 6 bulan, ku belum suapkan Nur makanan selain susu sahaja.Sekarang, tokbah nye pun boleh melayan Nur makan..Ini juga satu bonus, bila abah ku tengok sendiri yg Nur tu boleh tahan selera makannya, so abah tak lagi berleter kat ummi Nur ni...hehehe..

Eniway, tersangat-sangat syukur bila timbang berat Nur dah 7kg lebih, tapi tak dapat pastilah berapa gram coz timbang org dewasa yg biasa tu.Baru kelmarin je, ku cakap kat Hubby nak pos timbang berat tu ke kampung..Bukan apa, cuma cemas, sebab boleh dikatakan hampir setiap hari ku timbang berat Nur, berat dia statik je setiap hari..Huhu,sodih...

Inilah menu Nur setiap hari




Plus





Plus




  To be continued...hasilnya...

And credits to Susuibu.com dan warganya yg banyak memberi semangat kepadaku..hehhe.Alhamdulillah...syukur...

<<Picture courtesy of yahoo.com>>

4 ulasan:

Sidratul Muntaha berkata...

tengah berfikir ni..
gerlic plus potato plus epal..
camner tu klu garlic with apple?!
ke sume bantai buat whipped?!

humayraa berkata...

Sidratul

heheh..tak la
kalu garlic tu, ummi campur dengan lauk macam ayam,ikan etc..

cume kalu epal tu wat puree,kan..kadang-kadang time blend nasi, ummi campurkan sikit je epal..bila dah masuk epal, tak masuk la lauk dah..huhu

S.U.F.E.E.N.A.N berkata...

Arash masa kecik memang tembun..just imagine usia 6/7 bulan berat dh 12 kg..!

Sekarang..dah masuk setahun berat yg sama lagi..tak naik2 dah..sudahla makin lasak..makan pulak kian kurang..susah ati saya..

Mcm2 menu buat tuk dia..sudahnya cereal orng tua tu jugak yg dia suka..alahaaai anak!

humayraa berkata...

Ooo..Arash pandai jaga berat badan ye..

:) Nur pun naik ckit-ckit je..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Our Princess' Big Day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Belog Sifu Yang Baik Hati

Sapaan Manja Buat Ummi dan Baby Nur

Get this widget

Tamu kita saat ini..